"Berło Serapisa.." Rick Riordan

****
Tak, tak wiem przezywam jakieś nowe zauroczenie Rickiem Riordanem. I w sumie zaspojlerowałam sobie trochę tą książką „Kroniki Rodu Kane”, ale co mi tam.

I tym razem wyżej wymieniony autor mnie nie zawiódł, potrzebowałam czegoś co umiliłoby mi moją krótką, aczkolwiek męczącą podróż. Wybrałam idealnie, więc gdy gdzieś jedziesz to pakuj Riordana w teczkę.

Znajdziemy w niej różne opowiadania, w których jako narratorzy występują bohaterowie których znamy z serii: „Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy”, „Olimpijscy Herosi” oraz „Kroniki Rodu Kane”. Przeżywają oni nowe, zabawne, a zarazem niebezpieczne  przygody. Fajnie  znowu razem z nimi przeżywać przygody, zwalczać problemy. Jest o także szansa na bliższe związanie z bohaterami których znamy i kochamy. Osobiście najbardziej podobały mi się opowiadania z punktu widzenia Percy’ego, lubię jego sposób wypowiadania się, jego „głębokie” przemyślenia, a zwłaszcza rozmowy z morskimi stworzeniami. Jest także moim ulubionym Herosem <tak w tym momencie to zrozumiałam>. Niezmiernie mi się podoba połączenie egipskich i greckich mitów, zdecydowanie jestem ich fankom. Z racji, że nie czytałam kronik <tak wiem shame..dzyń,dzyń..> tak jak Percy czy Annabeth pierwszy raz spotkałam się z Sadie i Carterem. Dzięki temu nie przejmowałam się, że byłam  niezorientowaną  w sytuacji bo oni też nie byli.

Rick nic nie stracił ze swojego talentu pisarskiego, tę pozycję czyta się równie dobrze jak inne. Wątpię żeby znalazł się ktoś, komu ta książka się nie spodoba <chociaż gusta są różne, nie oceniam, każdy ma prawo do swojego zdania>. Wszystkich na pewno cieszy fakt, że te wszystkie opowiadania mogą znaleźć w jednej książce, sięgać po nie w każdej wolnej chwili. Jest to wspaniała, a zarazem przyjemna i niemęcząca lekturka. Zasługuje na 8/10 <często zapominam o punktach>.


2 komentarze:

  1. Szanuję fenomen Ricka Riordana, jednakże kompletnie go nie rozumiem. Ledwo przebrnęłam pierwszy tom przygód Perciego. Jak dla mnie są to książki dla młodszego grona odbiorców. Zbyt przewidywalna, mało wnikliwa. Nie porwała mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi co innego, niemniej jednak fajnie czasami oderwać się od tych trudniejszych książek i odpocząć przy takiej lekturze.. 😍

      Usuń

Copyright © 2016 Oczytana , Blogger